vrijdag 26 augustus 2011

Een duik in de lapjes... dat levert wat op!

Het is gelukt alle lapjes te checken die ik in mijn "Villa" (zo noemen we mijn atelier - ontstaan uit Villa Kakelbont) heb liggen. Verschillende dozen en kisten doorgesnuffeld en tadaaaaaa 3 assortimentjes gevonden. Nu het meeste werk... wassen en heet strijken en in stukjes knippen. Dáárom vragen we er ook hulp bij. Het samenstellen is leuk en spannend, wat het precies gaat worden. Dat doen we samen. Het in elkaar zetten is een klus van een lange dag en dan is het klaar. Maar het voorwerk... alles overhoop halen, wassen strijken aftekenen knippen... ook ik ga dat dus doen! Ik denk dat ik wat te veel heb gevonden maar dat is dan gelijk een mooie start voor een volgende deken. Wat over is nemen we gewoon mee voor een volgende Comfort Quilt. Dit is het resultaat van vandaag:
Alles in bruin, terra en aarde tinten voor Gerard, een heel vrolijk lapje met klaprozen en limegroene blaadjes vond ik nog, die fleurt het geheel helemaal op. Die komt er zeker in, een vrolijke noot!
Wat ik al verwacht had; alles in blauw... dat levert genoeg op. Ruitjes, streepjes, bloemen, zee, koetjes enz enz en heel wat effen lapjes, meer dan op deze stapel. Van sommige kan ik straks maar 2 of 3 blokjes knippen, maar dat maakt niet uit, dan heeft Wilma heel wat verschillende blokjes om naar te kijken!
En een derde stapel in het creme gebroken wit en groen voor iemand die ook heel veel steun nodig heeft, ik verklap nog even niet voor wie die is, maar laat je wel alvast mee genieten van alle stappen, deze lappen worden uitgedeeld met een briefje erbij met instructies aan personen die dicht om haar heen staan. Een vriendinnen Comfort Quilt dus. Zo zie je straks hoe alles vordert, wat het precies wordt en ik hoop dat het je enthousiast maakt!

Groetjes Karin Robberse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten