woensdag 24 augustus 2011

Baby dekentje Granny Squares pastel is klaar!

Het baby dekentje is helemaal klaar. Zo lief geworden... ik ben niet helemaal tevreden over de rand en heb er van geleerd, het "hobbelt" een beetje omdat ik een paar steken te veel op de zijkanten heb opgenomen, daar had ik natuurlijk gewoon precies hetzelfde aantal steken op moeten nemen als op de blokken stonden maar ik er er tussen de blokken in ook nog opgenomen in de naad waar ze aan elkaar gezet zijn. Of ik heb de naad van het aan elkaar zetten te strak gedaan. Dit kan nog, ik ga het niet uithalen, maar bij een grotere deken zal dat erger worden, dus volgende keer weet ik hoe het beter kan. Ik vind hem lief geworden, de buitenste blauwe rand is een mooie omlijsting van het geheel. Had er nog 1 witte rand omheen willen doen, maar zag net dat dat niet mooi zou zijn. Ik heb hem gemaakt voor Linde. Nog even laten zien aan een paar mensen en dan mag hij naar haar toe.
Verder vanmiddag even met Olaf op stap geweest naar Ikea en een "verzamel systeempje" gekocht, ik dacht in eerste instantie aan 2 kleine kisten maar het is dit geworden. Mooi gescheiden, 2 smalle vakken voor het verzamelen van de lapjes, nu als eerste één voor Wilma in blauw tinten en het andere vak voor Gerard in aarde tinten, gebroken wit en rood-oranje-terra kleuren. Heb je nog stofjes die voor één van beide dekens gebruikt kunnen worden?
Wassen...
heet strijken....
en in blokken van 12x12 cm knippen!
Doe je mee?
Je vind onze "veramelaar" onder de kaarten - teken - tafel van Cor & Joke, gewoon op zondag of doordeweek bij een andere activiteit mee nemen en in één van de tassen stoppen, dan maken wij er een deken van! Heb je een boodschap voor Wilma of Gerard? Dan kan je die nog op een lapje borduren, tekenen etc. en er ook bij doen. Hoe meer mensen mee doen, hoe eerder we hen de deken kunnen geven. 
In het rechter vak zal ik het dekentje van hierboven doen, een stoffen lappen deken die al klaar is (nog een geheimpje voor wie die bestemd is) en voor in het vakje vind je nog een klein stapeltje informatie kaartjes, die mag je er uit halen.

En nog even iets delen wat ik gisteren als bemoediging via de mail kreeg van Ada:
Without God our week would be: Sinday, Mournday, Tearsday, Wasteday, Thirstday, Fightday & Shatterday.

groetjes Karin Robberse

1 opmerking: