zaterdag 8 juni 2013

Crazy Patchwork 1

Bakken met restjes stof, die je niet weg wilt gooien omdat je er misschien nog wel iets mee kan doen, maar eigenlijk weet je zelf nog niet wat... Ik heb ook zo'n bak, alleen weet ik heel erg goed wat ik er mee ga doen: Crazy Patchwork !
IMG 5195a


"Als je niet meer weet waar je beginnen moet, begin dan gewoon bij het begin" hoorde ik gister op de radio. Uitspraak van Harry Mulish werd gezegd. En hoe logisch is dát en dat is dus ook precies wat ik nu ga doen.
Bij de bekende meubelzaak 3 stoelkussentjes gekocht, de stukjes stof (die bedoeld zijn om de kussentjes aan je stoel vast te maken) iets aangepast en een klittenbandje er aan genaaid zodat het een stapeltje kussentjes werd wat je kan "bladeren", wat alles wat er tussen ligt bij elkaar houdt en waar je boven op kunt werken. Crazy Quilten in dit geval dus. Dat ziet er dan (aan beide kanten) zo uit:
IMG 5191a

IMG 5188a
en opgeborgen ziet het er zo uit; hangend aan mijn "show bankje" waar dekens die ik klaar heb op liggen; ingepakt in een oude spijkerbroek-tas.
IMG 5193a
Zo kan ik het overal mee naar toe nemen zonder dat alle kleine lapjes kwijt raken, het blijft netjes tussen de kussentjes in liggen. Garen, naalden, spelden en een schaartje erbij en je werkplekje is gewoon op je schoot, boven op de kussentjes...
P1010025a
En het resultaat? inderdaad... crazy... en ik vind het heerlijk!
tassen
Volgende keer meer, groetjes Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten