donderdag 13 juni 2013

Crazy Patchwork 2

Vorige week laten zien hoe je een werkblad maakt voor Crazy Patchwork, deze week ga ik je stap voor stap laten zien hoe je de kleine stukjes stof gaat verwerken:
cph08

Teken op een stuk ondergrond stof (ik neem hiervoor graag ongebleekte katoen) de maat af die je nodig gaat hebben. Ik wil uiteindelijk hier weer een tas van maken, dus ik het het patroon voor de tas op ongebleekte katoen gelegd en omgetrokken.
cph02
Ik begin met een lapje stof in het midden te vast te spelden.
cph01
Dan vouw ik van het volgende lapjes stof een randje om, ik strijk er met mijn nagel overheen om het een strak vouwrandje te geven en speld het langs het eerste lapje. Dit doe ik met verschillende maten lapjes en speld ze allemaal om het eerste stukje heen.
cph03
cph04
Zo vul ik de hele ondergrond. Bedek alle rafelrandjes met een vouwrandje, soms moet je hiervoor 2 randjes van een lapje vouwen.

cph06
Laat de lapjes ruim over je getekende rand steken, zodat je straks voldoende stof hebt op de naadjes van de tas en het niet daar los gaat laten of gaat rafelen. Het teveel aan stof knip je pas later weg, laat dit gerust uitsteken tot je hele lap klaar is.
cph07
Nog 2 hoeken en een randje vullen en dan is het voorwerk helemaal klaar, de lap is gevuld:
cph08
Klaar om verwerkt te worden, wordt vervolgd!
Groetjes Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten