zaterdag 13 oktober 2012

Granny Stripes 2

Volgens mij zijn er maar 2 opties bij deze dekentjes; óf je vindt ze vreselijk óf je bent er weg van. Ik ben er één van de laatste categorie; ik ben er wég van! En ik ben er weg van om ze te maken en ik ben weg van het resultaat; Granny Stripes. Granny Squares? Ja ook, maar de stripes zijn nóg eenvoudiger en je kunt makkelijker de lengte zelf bepalen. Er ligt hier al een stapel dekentjes klaar en er zijn er al weer 2 in de maak, elke avond en soms ook even tussendoor komen er weer rijtjes bij:

 De bovenste is van de goedkoopste en helaas dus ook de dikste "wol" van de WIBRA en de Zeeman, die daar onder is een mix van een zak met wol restanten van de moeder van mijn vriendin. Verhuizen, zolder opruimen, dozen en zakken wol tegenkomen en wat doe je daar dan mee? Aan Karin geven natuurlijk! (Of aan Gerry weet ik sinds gister...) 




Dus... wie heeft er nog zo'n zak of doos met restanten of nog liever hele bollen of sets wol of katoen op zolder liggen? Inleveren!

Bij één van ons en wij maken er graag dekentjes en truitjes van voor mensen in Roemenië, want dat is ook waar bovenstaande dekentjes heen mogen gaan. Het maakt me helemaal blij, de gedachte dat een klein kindje in een wiegje of ledikantje het dus niet of minder koud heeft omdat één van deze dekentjes er nog extra bij is gestopt! Wat hebben wij het goed en wat kunnen mensen in een ander deel van deze wereld onze spulletjes toch goed gebruiken. Niet nog jaren op die zolder laten liggen dus, maar omzetten in dekentjes!





Groetjes Karin 

_______________________________________________

Als ik door mijn voorraad heen dreig te raken, neus ik wel eens op de marktplaats (levengevaarlijk) naar restanten en partijen wol en katoen. Zoals gistermiddag dus ook weer, kwam ik onderstaande advertentie tegen; 


128 bolletjes katoen, wat een heerlijk aantal! Onmogelijk veel, prachtige kleuren, zoveel aquablauw, katoen zelfs... pen 2 dus heel erg veel werk... en ik zie me voor zo weinig al de hele winter doorkomen met haken. Alle patroontjes die ik de afgelopen jaren heb verzameld voor katoenen items komen weer in beeld, vooral plaatjes als deze: 
 
Die zijn toch niet te weerstaan??? En ja, als ik dan de favoriete uitspraak van Marjo in gedachten hou, dan kan ik het dus niet laten om mee te bieden op die 128 bolletjes katoen...
En ik hou al van zoveel...

groetjes Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten