maandag 2 januari 2012

Ingewikkeld !

Van de firma Brandsma hebben we voor het "Comfort Quilt" een hele berg met coupons gekregen, zo ook van een winkel waar ze veel bekledingscoupons hadden en de strookjes die ik in onderstaande lichte deken heb verwerkt komen van stalen van voering voor gordijnen. Eerst had ik er niet zo'n fiducie in, zag effe niet zo snel wat dat nou zou kunnen worden maar nu het een aantal weken hier ligt en ik er over na ben gaan denken wat je daar nou mee kan doen... opeens zag ik het lampje branden!

Alle stalen (3 dezelfde "boeken") met voering in stroken gesneden. Niet even lang, maar wel even breed. Alle stroken aan elkaar genaaid. Geen idee hoeveel het er zijn in totaal maar toen ik ze wilde fotograferen vroeg ik wie het even vast wilde houden zodat ik een foto kon maken en vond ik het perfecte showmodel:
Ingewikkeld ziet dat er uit he? En warm en comfortabel? Nee, toch niet, dus ook nog maar even over de stoelen voor de foto; zoveel strookjes waren het en zó'n lange slinger:
Begonnen met een grijs klein vierkantje en daar de eerste blok van de strook tegen aan genaaid. Recht afgeknipt, binnenkant kwartslag gedraaid, weer de strook er tegen aan genaaid, recht afgeknipt en alsmaar zo doorgegaan tot het een flinke vierkant was. Onder en boven aan nog 3 extra rijen er aan genaaid zodat het een langwerpige vorm werd en door er een brede strook aan alle 4 de zijden aan te naaien werd het een mooie maat voor een deken. Een zeer verrassende "Comfort Quilt" en deze keer vond Paul het echt niet leuk als ik hem weg zou geven... Ik had hem al beloofd eentje voor hem te maken en deze vond hij zo mooi dat hij hem heel graag zelf wilde houden. Eigenlijk vind ik dat zelf ook wel een goed idee; heb ik zelf ook 2 mooie dekens in de kamer liggen. Zó lekker in de winter op de bank met een pot thee, een goede film en dan lekker warm tegen elkaar kortjes bij dichtjes met wel ieder je eigen deken! Zó kneuterig en zó knus!

En de laatste deken is nog een deken in wording, alleen de top is klaar. Ik denk van een stalenboek van bekleding van een bank. Lekker zacht, beetjes kriebelig wollig ook wel maar met heerlijke kleuren. Beetje saai interieur en kan je kamer wel wat kleur gebruiken? Dan is deze deken perfect:
Wie weet kom jij er wel voor in aanmerking!

Groetjes Karin
www.2precious.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten