zondag 22 januari 2012

Granny Square puzzel + tutorial Granny squares aan elkaar naaien door Linda

Hé hé, dat was een gepuzzel... hoe ze in het dekentje komen maakt me niet zo veel uit, maar ik wil wel proberen te voorkomen dat er 2 dezelfde naast elkaar zitten en dan de kleuren een beetje verspreid, that's all... maar dat bleek lastig zat. Alle blokjes gewoon op tafel gelegd, 7x7 vond ik wel een mooi aantal en blijkt ook een leuk formaat  en dan maar schuiven en puzzelen tot je dit hebt:
Ik ga deze maar aan elkaar zetten aan de hand van deze foto, want we gaan zo eten en dan moet het weer van tafel... fototoestel of laptop dus bij de "luie stoel" de komende avonden, want het gaat zo weer in de zak!

Linda heeft me foto's en beschrijving gestuurd van het aan elkaar naaien van de Granny Squares in plaats van ze aan elkaar te haken zoals ik dat eerder liet zien en dat ga ik nu ook uitproberen. Schijnt een stuk sneller te gaan en eigenlijk ben ik daar wel aan toe, deze blokjes ben ik een beetje zat geworden, is de tweede deken al en ze liggen me elke keer in de weg. Nu gaan ze dus eindelijk in elkaar gezet worden en wel op de volgende manier: (foto's en tekst van Linda)

1: twee lapjes (deze hebben een binnenkant van twee toeren, ik maak de deken afwisselend van ‘grote’ en ‘kleine’ binnenkantjes om en om)

2: met de goede kant op elkaar leggen

3: Haaknaald wegleggen en draad in een stompe, wat grotere naald steken

4: De buitenste twee randjes gebruiken, daar je naald doorheen doen

5: Draad doortrekken tot je een klein stukje over hebt: dit moet je wegwerken maar ik weet nog niet hoe ;-)

6: Zo doe je in elke twee lusjes een steekje. Goed aantrekken.

7: Het hele randje netjes aan elkaar naaien…

8: Opengevouwen ziet het er zo uit

Netjes toch ;-) Veel plezier, en succes!


Groetjes Linda en Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten