donderdag 24 oktober 2013

Wit op wit - schilderen op papier deel 4

Beetje vage titel maar dat is wel precies wat ik wilde uitproberen. Wat gebeurd er als je met witte verf gaat stempelen? En wat doet dat dan weer met de technieken waar ik al een tijdje mee bezig was? Met inkt en schilderen op papier? Kijk maar mee:

Op tafel staat een bakje water om de stempels direct na gebruik in te leggen, want acrylverf wil je niet op je stempels houden; dat moet er weer helemaal af om ze weer voor inkt te kunnen gebruiken. Een stukje karton met een klein laagje witte acrylverf, stempel op je stempelblok en stempelen maar!
ww10
ww11
ww13
ww14
Als de acrylverf goed gedroogd is het papier kleuren met shadow-paint inkt. Dat kan heel grof of heel precies, net waar je van houdt:
ww01
ww04
ww03
ww05
ww06
Met een zwarte watervaste pen kan je daarna nog wat accentjes tekenen:
ww02
ww19
En weer unieke wenskaarten ermee gemaakt:
ww15
ww16

Hartelijke groeten, Karin Robberse

3 opmerkingen:

  1. Wat prachtig, die overlopende kleuren, maar het meest bijzonder vind ik nog wel die christelijke teksten. Zijn dat stempels? Ik vind ze super mooi. Waar koop je die?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wies, ik heb geen idee waar ik die stempels gekocht heb, maar ik google meestal op wat ik zoek, dus bijvoorbeeld "stempel bijbel, christelijke" of zoiets en dan kijken waar je uit komt... soms in het buitenland, soms onverwacht zomaar op marktplaats. groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ik nu snel zelf even vind is dit: http://stores.ebay.com/Sweet-Grass-Stamps-and-Stuff/Christian-/_i.html?_fsub=11782837&_sid=12307082&_trksid=p4634.c0.m322

    BeantwoordenVerwijderen