zaterdag 27 augustus 2011

Comfort Quilt blokken snijden

Nu dan echt een dag om blokken te knippen. Ik zeg knippen, maar bedacht me net dat ik zo'n heerlijk rolmes voor mijn verjaardag heb gekregen, het is alleen zo ... scherp ... Maar die hele stapel knippen als het ook met een rolmes kan... Gisteren me een bloedje gestreken, dat wassen ging gelukkig weer vanzelf, de wasmachine was weer gemaakt, maar ál die lapjes strijken... ik was natuurlijk weer iets te enthousiast geweest met het vullen van een machine en dus was het een hele krat vol strijkwerk. Ik was het, droog het niet, strijk het direct vanuit de wasmachine en strijk de lappen dan droog. Dan zijn zo superglad en gaat het gemakkelijk, je hebt gelijk een gestoomd huidje, net een sauna.
Deze stapel gewassen en gestreken lappen gaat in een speciaal kastje, zodat ze niet door elkaar raken met de andere lappen, anders ga ik ze nóg een keer wassen... de groeten! Nu kan ik ze knippen en snijden als ik zin heb, liggen ze vast klaar. Een beginnetje ga ik vandaag maken, het is veel te veel voor 1 dag zie ik al wel...

Enfin... het snijden van de lapjes. Snij mat op tafel, verschillende blokken malletjes, uiteraard Comfort Quilt maat, mijn eigen maatje (iets kleiner, zodat ik niet alles weggeef...) en de restjes gaan in kleinere blokken voor een Patchwork deken die ik met de hand maak in English Paper Piecing techniek. Die hoeven niet zo heel precies, als ze maar om het kartonnetje passen.
 Eerst afgetekend en dan snijden. Het mooist is het als je langs een lineaal snijdt, maar ik heb al zo veel papier en stof gesneden in mijn leven dat ik het gewoon los uit de hand doe. 
En dan liggen er keurige stapels blokjes op tafel. Zou er gelijk wel aan willen beginnen!
Dan hou ik nog een berg restjes over, die gaan in tweeën, de "grotere" stukjes bij elkaar en dan hou je uiteindelijk nog een bergje afval over. De restjes die ik niet weg kan gooien gaan in de Crazy-Patch schoenendoos, voor later gebruik.
En ik heb gisteren nog wat malletjes gemaakt die je morgen terug kan vinden in de Comfort Quilt opberger in de kerk. Die mag je er uit halen en gebruiken. (Hadden pizza gegeten en dus karton genoeg...)
Kwam ik gisteren toch ook nog een flinke coupon van de behangerszaak tegen.... samen met een soort linnen look relief stof, geen idee of het katoen is of niet, maar ik vind ze wel mooi bij elkaar. Ik denk dat ik daar een deken voor ga maken voor iemand die mij al zo lang zo lief helpt! Heb ik nog tot december de tijd... als ik geen protest hoor, vindt ze de kleuren ook wel mooi (hoop ik)

Tot slot kwam net tijdens het bloggen de postbode nog even aanbellen met een pakket; Stoffen van de Marktplaats:
Jammie.... ik zie weer allemaal leuke dingen uit dat pakket tevoorschijn komen... Oh Oh !

groetjes Karin Robberse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten