donderdag 8 november 2012

Super Retro... tissue box cover haken

Ja, ik weet het, super retro, mega ouderwets en toch kon ik het niet laten na de wc rol hoed ook de tissue houder te maken...
 
Begonnen met een ring van 24 cm tot een lus van 12 cm te haken en verder gewerkt om deze lus zoals de beschrijving van de Granny Rechthoek of Rectangle. Meerderen op de hoeken tot hij past en dan niet meer meerderen op de hoeken, dan gaat hij vanzelf naar beneden. Haken tot de doos niet meer zichtbaar is qua hoogte. Maat is afhankelijk van je merk tissues, deze is van Aldi/Liddl

Rekensommetje: lengte van de doos min de breedte 
het verschil is de lengte waarmee je begint 
dat x2 want het wordt een opening
bij deze doos dus 24 - 12 = 12 cm
12 x 2 = 24 dus een ketting van 24 cm
tot een ring van 12 cm is het begin

volg je hem nog???

De meeste mensen die hem zien vinden hem afschuwelijk 
en ik blijf smilen als ik er naar kijk... 
wat is dat toch dat de één het heerlijk vindt 
en de ander afschuwelijk of vreselijk... 
en hij is niet eens oranje bruin groen....
ik bedoel; dit had toch nog veel erger gekund ;)

Hoort dat bij Retro? die tegenstelling? Is Retro een gevoel?

groetjes Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten