donderdag 23 mei 2013

Opgeruimd staat netjes...

Als je van alle soorten hobby houdt heb je snel zó veel materiaal en voor al dat materiaal weer zó veel ruimte nodig! Ik ben al gezegend met een eigen hobby ruimte, door ons liefdevol "de Villa" genoemd en nu is er op zolder een tweede ruimte ontstaan die we samen gaan invullen.
Ik heb er voor gekozen om alle verf - en naaispullen naar de zolder te verplaatsen en alle FIMO, sieraden, brei en haak en kaarten spullen beneden te houden. Scheiden dus en dus (alweer...) uitzoeken en opruimen. En eindelijk is het klaar en het maakt me zó blij! Niks meer in dozen opgestapeld in hoekjes of in het looppad, niet meer struikelen en zoeken in welke doos nou wat zit en welke kleur waar maar alles netjes gesorteerd en overzichtelijk. Wat 2 nieuwe kasten voor een mogelijkheden bieden!
opr01
opr02
Gewoon in één oogopslag alle kleuren verf, zelfs een grote ruime plek voor alle schilderijen die je hebt gemaakt of waar je nog mee bezig bent. Niet weggepropt in alle mogelijke plekjes (zelfs op de slaapkamer is nu alles weg...) maar alles bij elkaar! En wat een ruimte schept dat niet alleen in huis, maar ook in je hoofd.
opr03
opr06
En deurtjes dicht, alles weg... Ik moet mezelf echt toespreken om niet alle ideeën die bovenkomen met dit overzichtelijke materiaal niet direct morgen uit te willen voeren, anders ben ik binnen een paar weken opgebrand. Eén klein plekje gereserveerd voor wat je "onder handen" hebt om ook daar overzicht in te krijgen.
Wat een Comfort Quilts gaan daar uit die kast tevoorschijn komen! Krijg er weer zin in!
opr07
En eindelijk heb ik nu een plek waar je goed licht hebt, waar je kan zien wát je schildert in plaats van daar allerlei lampen bij te moeten plaatsen omdat het daglicht niet binnen komt. Een eerste project in de nieuwe ruimte; een pakhuis opnieuw schilderen voor Spullenhulp Soest. Voor de speelgoedafdeling; had ik zin in... zag hem en heb hem gelijk mee genomen. Geen idee waarom, het is gewoon leuk om te doen:
opr08
opr09
Knapt toch lekker op? Misschien is hij volgende week wel klaar..
groetjes Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten